Matěj Homola: Česká závodní hvězda míří na vrchol!

Matěj Homola

Počátky závodní kariéry

Matěj Homola, kluk narozený v létě 1996, měl benzín v krvi už od malička. Jako mrně začínal na motokárách, kde se naučil všechny ty fígle a získal grif, který později zúročil. V patnácti letech poprvé okusil opravdové závodění, když naskočil do českého šampionátu Kia Lotos Race s malým, ale šikovným Picantem. Hned další rok se stal součástí stáje Josefa Křenka, což byl pro mladého jezdce pořádný skok dopředu. V šestnácti už jezdil celou sezónu jako regulérní závodník. Jeho talent nezůstal dlouho bez povšimnutí a v roce 2013 přestoupil do týmu Renntax Motorsport. S jejich BMW 320si se vrhl do evropského šampionátu cestovních vozů ETCC, kde to dotáhl až na stříbrnou příčku. Tenhle úspěch mu otevřel dveře mezi závodní elitu a ukázal, že má na to být mezi nejlepšími.

Úspěchy v motokárách

Matěj Homola začal svou závodní kariéru už v útlém věku a právě v kartingu ukázal svůj skutečný potenciál. Rychle postupoval vzhůru a prokazoval svůj přirozený talent a odhodlání. V roce 2008, když mu bylo pouhých 14 let, získal prestižní titul mistra České republiky v náročné kategorii KF3. Toto vítězství se stalo odrazovým můstkem pro jeho další kariéru a vyneslo ho na mezinárodní scénu. V závodech evropského šampionátu pravidelně obsazoval přední příčky a upevnil si pověst jezdce, se kterým je třeba počítat. Jeho úspěchy v kartingu se neomezily jen na domácí vítězství. Své kvality prokázal i v soubojích s nejlepšími mladými jezdci světa, když se pravidelně umisťoval v první desítce ve vysoce konkurenční sérii WSK International. Tyto rané úspěchy položily pevný základ pro Homolův přechod do závodů cestovních vozů, kde nadále sklízí úspěchy.

Srovnání Matěje Homoly s dalšími českými jezdci
Jméno jezdce Disciplína Počet vítězství v závodech
Matěj Homola Okruhové závody cestovních vozů N/A
Tomáš Enge Formule 3000 10

Přechod do formulí

Matěj Homola se po letech v motokárách rozhodl udělat další krok ve své závodní kariéře. Jako nadějný český pilot věděl, že formule jsou přesně tím směrem, kterým se chce vydat. V motokárách už dokázal svoje kvality a získal řadu cenných zkušeností. Teď ho lákala výzva v podobě rychlejších vozů a ostřejší konkurence na mezinárodních okruzích. Nebylo to ale vůbec jednoduché. Musel si zvykat na úplně jiné jízdní vlastnosti formule, složitější nastavování vozu a hlavně mnohem vyšší rychlosti. Matěj se ale do nové výzvy pustil s plným nasazením a den za dnem se zlepšoval. Jeho přirozený talent a píle mu pomohly překonat všechny počáteční problémy a brzy začal sklízet první úspěchy i ve formulích. Svým příběhem teď motivuje další mladé české závodníky, kteří sní o tom, že se jednou prosadí v tom nejrychlejším motorsportu na světě.

Cesta do Formule 3

Matěj Homola, jeden z nejvýraznějších českých závodníků poslední doby, si musel svou cestu do Formule 3 tvrdě odpracovat. Už od mládí prokazoval výjimečný talent v motokárách, kde pravidelně porážel své vrstevníky a sbíral jeden úspěch za druhým. Po skvělých výkonech na motokárových tratích se Matěj rozhodl posunout svou kariéru dál a vstoupil do světa formulových vozů. Začínal v nižších sériích, kde piloval svůj jezdecký styl a získával nezbytné zkušenosti. Rok 2012 se zapsal zlatým písmem do jeho životopisu, když ovládl evropský šampionát Formule Renault 2.0 NEC. Toto vítězství mu otevřelo bránu do vysněné FIA Formule 3. Přechod do F3 představoval pro Matěje obrovskou výzvu. Musel se poprat nejen s dravou mezinárodní konkurencí, ale i se složitější technikou. Navzdory náročným začátkům se Matěj Homola v prestižním šampionátu neztratil a postupně si vybudoval respekt mezi elitními mladými piloty.

Vítězství a umístění

Matěj Homola patří mezi nejvýraznější osobnosti českého motoristického sportu současnosti. Za volantem závodních speciálů dokázal to, o čem většina jezdců jen sní. Jeho největším úspěchem je zisk titulu šampiona TCR International Series v roce 2016, kdy se nesmazatelně zapsal do historie evropského motorsportu. V této náročné sérii pravidelně předváděl vynikající výkony a sbíral jeden úspěch za druhým. Kromě evropského titulu má ve své sbírce také řadu cenných trofejí z TCR Europe Trophy i dalších prestižních závodů. Svým přístupem, pílí a jezdeckým umem se stal vzorem pro nastupující generaci závodníků a skvěle reprezentuje české barvy na mezinárodních okruzích.

Budoucnost v motorsportu

Matěj Homola patří mezi nejnadějnější tváře českého motorsportu. Jeho jízda v TCR Europe, kde v roce 2016 vybojoval skvělé druhé místo, jasně ukazuje, že má na to být mezi nejlepšími. Mladý závodník se už dokázal prosadit mezi českou závodní elitou a rozhodně nemíří nízko. Sní o tom, že jednou usedne za volant v prestižním šampionátu WTCR, kde se prohánějí ti nejlepší jezdci cestovních vozů. K tomu ale potřebuje sehnat pořádné peníze a hlavně špičkový závodní speciál. Nejen čeští fanoušci, ale i zahraniční motorsportoví nadšenci bedlivě sledují každý jeho krok na závodní dráze. Všichni věří, že se Matějovi podaří prorazit až na samý vrchol závodního světa.

Matěj Homola je talentovaný jezdec s velkým potenciálem. Jeho odhodlání a vášeň pro motorsport jsou inspirativní.

Zdeněk Kovář

Matěj Homola: Naděje českého motorsportu

Brněnský rodák Matěj Homola patří k nejvýraznějším postavám českého motorsportu. Narodil se v roce 1996 a už jako malý kluk se zamiloval do vůně benzínu a rychlých aut. Začínal na motokárách, kde rychle ukázal, že má na víc. Skutečný průlom přišel v roce 2012, když naskočil do evropského šampionátu cestovních vozů ETCC. Hned v první sezoně vystoupal na bednu a všem bylo jasné, že se rodí nová hvězda. O dva roky později už slavil titul vicemistra Evropy v kategorii TC2, což byl obrovský úspěch. Postupně si vyzkoušel i ty nejprestižnější série jako WTCC a WTCR, kde se poměřoval s absolutní světovou špičkou. Matěj je známý svým dravým stylem jízdy, ale zároveň dokáže perfektně číst závod a volit správnou strategii. Na trati je postrachem soupeřů a fanoušci ho milují pro jeho nekompromisní přístup. Není pochyb o tom, že je jednou z největších nadějí českého motorsportu a ještě o něm hodně uslyšíme. Jeho příběh zdaleka nekončí a určitě nás čeká ještě spousta vzrušujících momentů.

Publikováno: 07. 12. 2025

Kategorie: sport